Підприємство надало чи отримало роботи, послуги. Результат робіт, послуг потрібно відобразити в обліку. Відображають на підставі первинного документа, яким для робіт і послуг виступає акт наданих послуг, акт виконаних робіт.
Як правильно оформити акт виконаних робіт (наданих послуг) у 2021 році?
По суті, так само, як і в попередніх роках, адже порядок оформлення не змінився.
Встановленої нормативними документами форми акту немає. Тому розробляється самостійно сторонами договору і погоджується між ними.
При розробці власної форми дотримуються вимог ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV, якою встановлені обов’язкові реквізити первинного документа. Тобто, акт має містити щонайменше:
- назву (акт наданих послуг, акт виконаних робіт);
- дату складання;
- назву підприємства, від імені якого складений (підприємства виконавця);
- зміст та обсяг господарської операції, одиницю її виміру (про цей реквізит далі);
- посади відповідальних осіб (оскільки акт це двосторонній документ, то потрібно зазначати посади осіб як підприємства виконавця, так і замовника);
- особистий підпис відповідальних осіб.
Зміст, обсяг, одиниця виміру господарської операції – що писати в цьому реквізиті?
Писати той вид робіт, послуг, їх кількість та одиницю виміру, які зазначені у договорі.
Наприклад, якщо в договорі зазначено «послуги з ведення бухгалтерського обліку», ціна встановлена за місяць, в акті так і пишуть: «послуги з ведення бухгалтерського обліку за березень 2021 року на суму 10 000 грн.».
«Ведення бухгалтерського обліку» – це вид послуг.
«Місяць» – одиниця виміру.
«1» – кількість.
«10 000 грн.» – ціна і вартість послуги.
Кількість – це та порція послуг, робіт, за яку роблять оплату.
Одиниця виміру – назва такої порції. Це можуть бути година, день, місяць, «послуга» (якщо по-іншому визначити одиницю немає можливості), метри тощо.
Поряд з цим акт може містити іншу інформацію, доречну для конкретної ситуації. Наприклад, дату, номер і назву договору, строк оплати тощо.
Акт наданих послуг, виконаних робіт складає в двох примірниках виконавець: по одному виконавцеві і замовнику. Акт підписують представники як виконавця, так і замовника. За актом виконавець передає замовнику виконані роботи, надані послуги, а замовник приймає. Підписи сторін підтверджують передачу й приймання робіт, послуг.
Замовник може зазначати в акті про часткове виконання робіт, послуг, може зазначати претензії до виконаної роботи чи наданих послуг тощо.
Зразок акту
АКТ ПРИЙМАННЯ-ПЕРЕДАЧІ НАДАНИХ ПОСЛУГ м. Полтава 31 березня 2021 р. Виконавець: ФОП Андрієнко Людмила Петрівна передала, а Замовник: ТОВ «Сварліс» у особі директора Бергера Віктора Івановича, що діє на підставі Статуту, прийняв: надані виконавцем бухгалтерські послуги за березень 2021р., обумовлені Договором № 3 від 15 січня 2021р., в сумі 5 000 грн. (п’ять тисяч гривень), без ПДВ. Послуги виконані в повному обсязі, передбаченому договором, сторони не мають одна до одної претензій з приводу цих послуг. Згідно з договором послуги мають бути оплачені виконавцем замовнику протягом 10 робочих днів, наступних за днем складання цього акту, за умови підписання його сторонами. Виконавець: ФОП Андрієнко Людмила Петрівна Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП): 1212121212 Поточний рахунок: UA073314670000026033301874776 в ПОУ АТ ОЩАДБАНК МФО 331467 Адреса: 36000 м. Полтава, вул. Гагаріна, 1, кабінет 12. Замовник: ТОВ «Сварліс» Код за ЄДРПОУ: 39813404 Поточний рахунок: UA023395000000026001421505002 у банку АТ «ТАСКОМБАНК» МФО 339500 Адреса: 36000 м. Полтава, вул. Весняна, 26, офіс 44. Послуги виконав і передав: Андрієнко Андрієнко Л.П. (31.03.21 р.) Послуги прийняв: Бергер Бергер В.І. (31.03.21 р.) |
Навчіться вести зарплатний і кадровий облік без помилок, завдяки комплексному ...
Навчіться використовувати 1С на 100%, працювати швидко та без помилок за 5 ...
Аліса
Доброго дня! Чи може Замовник сам скласти акт наданих послуг , і надіслати його на підпис Виконавцю , якщо це попередньо узгоджено сторонами. Наскільки це законно і чи не понесе компанія Замовника відповідальність за таке? Наперед дякую!
Відповісти